Forum de discussion de la famille Lavoie

Forum créé le 5/7/2001 08:52 et administré par Administrateur Site Lavoie

Obtenez 1000 visiteurs rapidement !
Obtenez 1000 visiteurs rapidement !
Outils webmasters Compteur Chat Forum Sondage Découverte Référeur


M'inscrire M'inscrire Me connecter Me connecter Mot de passe oublié Mot de passe oublié Retour au forum Retour au forum

Message précédent


  Pages: 1
Poster un nouveau message Répondre au message
Auteur Message
   Trier par date croissante
Maithe
Posté le:
28/12/2011 10:09
Sujet du message:
Parents of Dominique
Répondre            
 

Dominique Lavoie (Jean Baptiste,Marguerite Simard) & Marie Guay (Adolphe,Marie Asselin) le 06/09/1902 Ste-Anne,Fall-River,Massachusett,

do you need the other Lavoie ? Very Happy

Maithe
 

Lynall
Posté le:
2/2/2010 10:10
Sujet du message:
Marie Guay
Répondre            
 
Marie Guay est née le 22 février 1883 à Baie St-Paul
Père Adolphe Guay
Mère : Marie Asselin
Parrain:Zéphirin Côté
Marraine:Anne Côté

=================================
 

Debbie
Posté le:
22/1/2010 10:55
Sujet du message:
looking for grandmother's family
Répondre            
Email:
wren5@northwestel.net
 
Hello

My name is Deborha Marie Wren (Arsenault), and I am looking for family information on my Dad's mother. My grandmother's name

Eleoza Lavoie - born 1903 Ste. Anne Fall River Mass.
- died 1953 Kirkland Lake, On
- married Joseph Arthur Emile Arsenault, October 5, 1928, Ste-Anne de Beaupre Qc.

Her parents were
- Dominique Lavoie, birth place: Petite Rivie re St-Francois
-Marie (Mary) Guay, birth place ?
- married September 6, 1902 Fall River Mass. USA
- daughter of Adolphe Guay and Marie Asselin, married St-Tite des Caps, May 6, 1878

My dad (Joseph Armand Arsenault, b.June 17, 1930, LaTuque P.Q; d. Nov.16, 2007, New Westminster BC) moved out to B.C in the 1950's from Ontario met and married my mom in 1958; they have 6 children. They lived in Vancouver BC for a while and in the Yukon then back to BC. We know my Dad's siblings who live in BC and have met those in Ontario but we never met or knew any of his relatives from either side of his family. My aunts and uncles who are living do not talk much about their childhood, and do not seem to have much connection with their relatives.

I would very much like to know more about my heritage, extended family, and who I am related too!

Thanks for your time

Debbie Wren
 

Poster un nouveau message Répondre au message
  Pages: 1

M'inscrire M'inscrire Me connecter Me connecter Mot de passe oublié Mot de passe oublié Retour au forum Retour au forum

Message précédent